כיצד מחושבת עלות ציפוי פארילן?

גורמים ושיקולים שונים בחישוב עלות ציפוי פארילן, לעתים קרובות מתומחר ציפוי הפארילן כאחד מאפשרויות הציפויים הקונפורמיים היקרים יותר. לאחר בדיקה מהירה של כמה ממרכיבי העלות, יהיה קל יותר להבין מדוע. שלושת הגורמים המשפיעים על עלות ציפוי הפארילן הם: חומרי גלם, עבודה ונפח החומר המתומחר.

כולם אוהבים את תכונות ההגנה שציפוי הפארילן מעניק. תכונות עמידות הפארילן כנגד חומרים ממיסים ולחות, החוזק הדיאלקטרי המצוין, ומתן כיסוי אחיד לחלוטין, מספיקים כדי לגרום לכל מהנדס לקפוץ משמחה. השאלה שעולה מיד לאחר מכן היא, "כמה עולה ציפוי הפארילן?"

חומרי גלם – תרכובת הפארילן ויכולת ההצמדות של הציפוי

תרכובת הפארילן הינה הצורה הגולמית של פארילן. זהו חומר מוצק המוחדר למכונה ומתפרק בתהליך השיקוע. עלות תרכובת הפארילן יכולה לנוע בין  100 דולר ל – 5000 דולר ל – 250 גרם, תלוי בסוג התרכובת. שיטות שונות להצמדת הציפוי דורשות חומרי גלם שונים. החל משימוש בפתרונות ניקוי שונים של לוחות וכלה בשיפור הידבקות הפארילן, יש להוסיף גם את עלויות חומרי הגלם הללו למחיר ההרכבה. עלויות אלו הכרחיות לתמחור, שכן יכולת הצמדות הציפוי היא שם המשחק בפארילן.

עלויות העבודה עם ציפוי פארילן

כמו בכל תהליך עיבוד ציפויים קונפורמיים, יצירת הגנה היכן שנדרש הינה בדרך כלל החלק עתיר העבודה בתהליך. עם זאת, פארילן שונה מציפויים קונפורמיים אחרים בכך שהוא מיושם באמצעות גז בתהליך השיקוע. מולקולות הפארילן יחדרו לכל מקום אליו יכול לחדור אויר. כתוצאה מכך, יש לנקוט זהירות רבה בתהליך יצירת ההגנה כדי להבטיח שכל מחבר נאטם כראוי וכל סרט הגנה מוצמד בחוזקה אל אזורים שלא נכללים בתהליך. גורם נוסף שיגרום להגדלת עלויות העבודה, הוא הזמן המושקע בכל לוח כדי להגביר את היצמדות הפארילן. השקעת זמן נוסף בניקוי הפריטים והחלת אמצעים שונים להבטחת הצמדות הציפוי, יגרמו לזמני עבודה ארוכים יותר.

פארילן בכמויות גדולות

פריטים המיועדים לציפוי בפארילן ימוקמו בתוך תא וואקום. המקום הזמין בתוך תא הוואקום מוגבל, כדי לאפשר ציפוי מלא לכל הפריטים המונחים בתוכו. כדי לצמצם את עלויות הציפוי לנמוכות ביותר, עלינו למקסם את מספר הפריטים בתא בעת תהליך הציפוי. אם נצליח לחלק את עלויות החומר בין מספר רב יותר של לוחות, העלות ללוח תרד באופן דרסטי.

מהו הגורם המכריע?

ללא ספק, הגורם המכריע ביותר בקביעת עלות הפארילן הוא היקף ההתערבות האנושית הנדרשת בתהליך הציפוי. הכוונה בהיקף ההתערבות האנושית היא משך הזמן שיידרש למפעילים ליישם כראוי את הצמדות הציפוי, יצירת הגנה היכן שנדרש, הסרת ההגנה הנדרשת ובדיקת הפריטים לפני השלמתם. ברור הוא שכאשר עלות העבודה הישירה הנדרשת כה גבוהה, עבודה ישירה בהיקף גדול תתרום לכך שעלות הפארילן תהיה גבוהה יותר.

כמה עולה ציפוי פארילן